WorkLifeStory: Geen geleur aan de deur!

For English click here.

De slogan van Koen: geen geleur aan de deur! Benieuwd hoe de 23-jarige Koen zijn geld hiermee verdient? En wat zijn antwoord was op de veel gestelde vraag ‘Wat doe je dat je in Bali online aan je bedrijf in Nederland kan werken?’

Koen was, zoals hij zichzelf letterlijk noemde, een ‘irritante deur-tot-deur verkoper’ voor goede doelen. Herhaaldelijk kreeg hij ‘nee’ als antwoord op zijn goed bedoelde verkooppraatjes. Op een dag zette hij deze vele nee’s om en zag een gat in de markt: het verkopen van ja/nee stickers! Dus bij elke nee had hij iets anders om aan te bieden waar hij mensen heel blij mee maakte: een ja/nee sticker. Zeker de huisvrouwen die met koken bezig waren, kochten graag de sticker zodat ze ongestoord kunnen koken. Zijn slogan is: geen geleur aan de deur! Doordat de verkoop goed liep en doordat het verkopen van stickers in de winter toch wat minder leuk werd, heeft hij een webshop opgericht. En nu runt hij vanaf Bali zijn webshop. Hoe zijn werkleven er uit ziet? Tussen de werkzaamheden door is hij druk bezig met surfen, chillen in de zon, nieuwe mensen ontmoeten en zichzelf en zijn bedrijf verder ontwikkelen. Zijn eigen woorden: ‘Ik leef als een miljonair!’

Naast simpelweg te voldoen aan de marktvraag, heeft Koen nog een ander doel met het verkopen van de stickers: dat er in Nederland niet meer, maar vooral efficienter aan goede doelen gegeven wordt. De gedachte is als volgt: als iedereen een anti-verkoop sticker op de deurbel plakt en zich niet meer impulsief inschrijft aan de deur, maar juist bewust nadenkt over welke doelen het beste bij diegene passen, levert dat twee voordelen op. Ten eerste gaat het geld direct naar het goede doel zonder dat tussen-organisaties hier een percentage af halen. Ten tweede kiezen mensen minder impulsief welke goede doelen ze steunen, waardoor zij meer affiniteit hebben met de goede doelen. Alle informatie over hoe je het meest efficient aan goede doelen kan geven en alle aspecten van ontwikkelingshulp staan in blogs op de website beschreven. Zijn missie is dat mensen een rationele keuze kunnen hoe zij iets bij willen dragen aan de wereld.

Wil jij ook niet meer zo’n ‘irritante’ verkoper aan de deur zoals Koen vroeger was? En wil jij ook dat jouw geld direct bij jouw uitgekozen goede doel terecht komt? Koop de sticker en lees de blogs op www.antiverkoopsticker.nl!